keep on searching babeh!!

Ahad, 9 Oktober 2011

"dimana bumi dipijak, disitu langit dijunjung"

aku sgt suke pepatah melayu ni....kenapa ek??
siapa aku  = Org Melayu
asal mana = Kuala Kangsar, Perak
sekolah mana = SM Sains Pokok Sena
plkn mana = Kem Rekreasi Baling,Kedah
skarang blaja apa = Perhutanan,minor rekreasi (UPM)

ahhhh!!!! byk lg persoalan yg perlu dijawab...apa prinsip aku?? kenal asal usul kita,kenang budi org sebab melayu sekarang MUDAH LUPA....mungkin you all rasa muak dengar perkataan tu...tp cuba kenang diri kita dalam2....adakah kita seperti itu?lupakah kita pada jasa kerajaan selama ini?? mengapa berpura2 melaungkan demokrasi sedangkan pemikiran ditakluk manusia yg tidak kenang sejarah?tidak langsung membangunkan negeri yg kononnya melaksanakan hukum hudud tp adakah realitinya remaja disana (gadis2) melambangkan kemelayuan mereka?? aku berani berkata begini sbb ramai yg hanya wat2 x nampak apa yg sebenarnya ada depan mata.kawan kerjaku rakyat asing yang pernah bekerja disebuah negeri yg kononya melaksanakan hukum ISLAM bercerita kat aku yg gadis disana free2 je dapat makan....nauzubillah....

aku bukan berat sebelah atau apa tp pokok pangkalnya yg penting iman yg dibentuk dalam diri sendiri,pemikiran yg bersih tanpa prasangka atau hasad dengki itu penting....

TAHNIAH PERDANA MENTERI atas belanjawan yg telah dibentangkan !!


Ayuh 1 Malaysia !! bangun!! fikir,fikir dan terus berfikir gunakan akal yg waras bukan dengan hati yg buta....jgn tiru budaya barat ( bersih 2.0) ....ooppppsss....
DIMANA BUMI DIPIJAK , DISITU LANGIT DIJUNJUNG !!!


P/S : semangat politik aku ni tetiba kenapa?? owh....agaknya mimpi banjir kot.....alahai.....
please, no touching2 k?? hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan